fredag 9. mai 2014

Jeg prøvde å opprette en blogg for Kuriositetskabinettet på Wordpress, men der virket det vanskelig å finne maler og endre fonter og bakgrunner osv, med mindre man betaler for slike "avanserte" muligheter? Derfor lager jeg denne i stedet. Her er jeg litt kjent med teknikken fra før.

Jeg gjentar innlegget fra Wordpress:
9. mai 2014: Denne bloggen er først og fremst opprettet som et medium for å legge ut skannede og nedlastbare versjoner av det hjemmelagde papirmagasinet Kuriositetskabinettet (heretter kalt KK). Jeg ga ut 12 numre av KK i perioden 2005 til 2009. Bladet ble kun distribuert privat, enten via Postmann Pat eller solgt i kommisjon over disk på Tronsmo i Oslo. Opplagene varierte fra ca 20 eksemplarer til ca 150. Siden papireksemplarene for lengst er utsolgt og jeg stadig får spørsmål om KK, fant jeg ut at det kunne være rett og rimelig å legge dem ut for allmuen i lett tilgjengelig form.
Jeg har imidlertid ennå ikke filene klare som PDF-filer, så dette innlegget får være et forvarsel om hva som kommer.
Planen er at man skal kunne finne lenker her til nedlastbare PDF-filer av hvert hele nummer. Hvis teknikken funker, legger jeg også ut PDF-filene her på bloggen. Jeg må prøve meg fram for å finne ut om dette funker.

Jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å bruke denne bloggen til å publisere annet og nytt stoff etter hvert, men det er høyst usikkert på det nuværende tidspunkt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar